feelingthemusic.blogg.se

Det här är en blogg om mig och min vardag som består av musik, vänner, kärlek och massa annat

Gitarr!

Kategori: Musik

Hej mina söta läsare. Eftersom att mitt blogg namn heter feelingthemusic så tänkte jag berätta om musik och mitt liv.
 
Jag är en tjej som alltid älskat musik och alltid älskat att sjunga och spela instrument. Mamma har sagt att jag började sparka första gången när hon lyssna på musik. Redan som två och treåring älskade jag att sitta vi vår gammelfarmors piano, det pianot har alltid varit en del av mitt liv så det kändes jobbigt när vi "adopterade" pianot till en skola. När jag gick i tvåan satte mamma mig i kö för att börja ta piano lektioner där gick jag två år och hade tre uppvisningar.
När jag fyllde tio fick jag min egna keyboard som jag älskade. Den var min och endast min. Keyboarden finns fortfarande kvar i mitt liv och funkar alldeles utmärkt.
 
När jag började fyran började jag i sångklass. Vi hade musik 4-5 gånger i veckan och hade konserter en gång per termin, Det tyckte jag var jätteroligt. Till sexan bytte jag till en annan skola då hade vi inte musik lika ofta och det kändes jätte tomt. Jag klarade mig inte längre än 1 1/2 år innan jag bytte tillbaka. När jag började ha musik insåg jag hur mycket jag faktiskt hade saknat det. Jag insåg också hur mycket jag hade saknat min klass som verkligen är världens bästa klass!
När vi skildes åt i nian kändes det som att en del av mitt hjärta slets bort usch!
 
Jag håller mig levande med musiken nu genom att spela gitarr och sjunga Jag fick min gitarr när jag fyllde 16 som var för ett halv år sen. När gitarren kom hem genom posten blev jag överlycklig. Gitarren är nu min älskling och mitt sätt att ta ut mina känslor!
 
 
 
 

Kommentarer

  • anonym jaow säger:

    Fin blogg!

    Svar: åh tack! :)
    elsa mossberg

    2013-06-29 | 14:49:55

Kommentera inlägget här: